Opis działalności w 2004 roku
Fundacja udziela pomocy na podstawie własnego regulaminu, jak również:
- Z własnej inicjatywy, bądź na wniosek zainteresowanych osób fizycznych i instytucji.
- Po starannym zapoznaniu się z sytuacją wnioskujących i z wszystkimi okolicznościami mającymi istotny wpływ na podjęcie decyzji o pomocy.
- W szczególności Fundacja może żądać poświadczenia konieczności udzielenia pomocy i potwierdzenia jej efektywności od właściwych placówek leczniczych, oświatowych i innych instytucji oraz może zasięgnąć opinii kompetentnych i budzących zaufanie osób.
Po zarejestrowaniu, Zarząd Fundacji wspólnie z Radą Fundacji podjął statutową działalność m.in.:
- Zostało zorganizowane biuro Fundacji, otwarte w godz. 8.00-9.00 i 15.00-18.00 codziennie oprócz sobót i niedziel, założono pocztę elektroniczną, podłączono telefon i fax.
- Sprawnie zostały załatwione sprawy formalno-prawne (nadanie KRS, REGON, NIP).
- Wykorzystując cenne doświadczenia została stworzona internetowa witryna fundacji www.parkinson.sos.pl.
- Została opracowana koncepcja integracji 14-stu stowarzyszeń regionalnych, dzięki powołaniu Rady Krajowej Stowarzyszeń (zebranie ogólnopolskie przewidziane jest na 16 kwietnia 2005 r. w Warszawie).
- Rada Fundacji aprobowała plan działania Fundacji na najbliższy rok, po konsultacji z Panią prof. Urszulą Fiszer, kierownikiem Kliniki Neurologicznej w Szpitalu im. M. Orłowskiego w Warszawie, specjalistą w leczeniu choroby Parkinsona.
- Prowadzenie rozmów z firmą farmaceutyczną w sprawie wydawania ogólnopolskiego kwartalnika „Choroba Parkinsona”.
Zatrudnienie: Działalność Fundacji odbywa się wyłącznie na zasadach zaangażowania społecznego.
Zarząd w roku 2004:
- Anna Wyrwich - Prezes
- Anna Dziedzic - Wiceprezes
- Janina Szczęsna-Ignaczak - Członek
- Anna Szewczuk - Członek