Opis działalności w 2005 roku
- Opracowanie ogólnopolskiej ankiety dla osób z chorobą Parkinsona” - dokładna analiza przysyłanych ankiet potwierdziła słuszność powołania Fundacji i wskazuje kierunki działań zgodnie z oczekiwaniami chorych.
- Opracowanie trzech stron internetowych: www.parkinsonfound.pl (strona w języku angielskim), www.parkinson.net.pl (strona informacyjna), www.parkisnon.sos.pl (strona fundacji).
- Otrzymanie od firmy farmaceutycznej darowizny w postaci leku o wartości o 65.000zł., który Fundacja nieodpłatnie dostarczyła chorym posiadającym receptę od lekarza.
- Rozpoczęcie nawiązywania kontaktów z ośrodkami rehabilitacyjnymi (rehabilitacji ruchowej, logopedycznej, psychologicznej), do których można będzie kierować chorych na nieodpłatne ćwiczenia.
- Rozpoczęcie akcji \"domy opieki\", która ma na celu pomoc ludziom chorym na chorobę Parkinsona, przebywającym w domach opieki.
- Udział w spotkaniu w Ministerstwie Zdrowia w dniu 19 kwietnia 2005 r. w sprawie refundacji leków.
- Udział spotkaniu w Narodowym Funduszu Zdrowia w dniu 27 lipca 2005 r. w sprawie omówienia problemu refundacji leków dla osób chorych na chorobę Parkinsona oraz rehabilitacji - w rezultacie NFZ sfinansuje rehabilitację dla osób cierpiących na chorobę Parkinsona w 20 placówkach na terenie Polski.
- Udział w naradzie w Ministerstwie Zdrowia w ramach inicjatywy \"Otwarte Ministerstwo\".
- Odbycie spotkań z przedstawicielami firm farmaceutycznych, produkujących leki stosowane przy chorobie Parkinsona.
- Ciągła informacja - wysyłka materiałów i informatorów, dotyczących choroby Parkinsona.
- Umieszczanie aktualnych artykułów na stronach internetowych Fundacji.
- Zorganizowanie dających chorym dyskrecję Chat-u z Panią prof. dr hab. n.med.Urszulą Fiszer na temat \"Choroba Parkinsona-diagnoza i leczenie\" w dniu 7 października 2005 r.
- Starania o umieszczenie informacji na temat Fundacji w tygodnikach Ozon, Newsweek, Polityka, Wprost oraz miesięczniku Znak.
- Starania o dotacje i sponsoring w innych firmach, m.in. Microsoft, PTK Centertel, PKN Orlen.
- Zintegrowanie 14 stowarzyszeń osób z chorobą Parkinsona i powołanie Rady Krajowej Stowarzyszeń Osób z Chorobą Parkinsona.
- Udział Pana Józefa Jerzego Łukasiewicza w programach telewizyjnych TVN, TVP1 - \"Kawa czy herbata\", TVP2 - \"Pytanie na śniadanie\".
- Organizacja nowego biura Fundacji.
Fundacja 29 marca 2005 r. uzyskuje status Organizacji Pożytku Publicznego mogącej ubiegać się o pozyskiwanie środków na działowość z wpłat 1% podatku dochodowego od osób fizycznych i do 6% podatku od przychodów.
Zatrudnienie: Fundacja zatrudniała na umowach cywilno-prawnych 1 osobę.
Członkowie Rady i Zarządu Fundacji nie pobierali wynagrodzenia.
Zarząd w roku 2005:
- Anna Wyrwich - Prezes do 09.10.2005
- Anna Dziedzic - Wiceprezes, oraz Prezes od 10.10.2005
- Anna Szewczyk - Członek do 09.10.2005
- Wojciech Jezierski - Wiceprezes od 10.10.2005
- Janina Szczęsna-Ignaczak - Sekretarz do 09.10.2005
- Gabriela Żebrowska - Sekretarz od 10.10.2005