Opis działalności w 2010 roku
- Organizowanie w siedzibie Fundacji konsultacji neurologicznych (odpłatna działalność pożytku publicznego). Ogółem w 2010 roku w siedzibie Fundacji odbyło się 889 konsultacji chorych, przeprowadzonych przez 4 lekarzy. Fundacja zaaranżowała także 53 wizyt domowych.
- Finansowanie rehabilitacji, turnusów rehabilitacyjnych, zajęć logopedycznych, wizyt lekarskich domowych u lekarzy neurologów, psychoterapii, a także pomoc dzieciom osób z chorobą Parkinsona. W roku 2010 zostało rozpatrzone 97 wniosków o dofinansowanie w/w celów. Na ich realizację przekazana została kwota 52.744,00zł.
- Wspieranie projektów realizowanych przez organizacje działające na rzecz chorych na chorobę Parkinsona w Polsce.
- Utrzymywanie bieżących kontaktów telefonicznych i korespondencyjnych z zainteresowanymi, którzy zgłaszają się do Fundacji. Udostępnianie informacji poprzez Internet.
- Stworzenie możliwości zadania pytania lekarzowi za pośrednictwem strony internetowej www.parkinsonfundacja.pl, zakładka „Zadaj pytanie lekarzowi”, dającej choremu komfortową dyskrecję. Na ~150 pytań odpowiedział lekarz specjalista neurolog, Pani dr n. med. Anna Potulska-Chromik.
- Zorganizowanie dających chorym dyskrecję trzech Chat-ów z Panią prof. Urszulą Fiszer oraz dr Martą Leńską-Mieciek: - 14.01.2010 - temat „Pozaruchowe objawy w chorobie Parkinsona”; - 11.06.2010 - temat „Leczenie zaawansowanej choroby Parkinsona”; - 19.10.2010 - temat „Leczenie objawów pozaruchowych choroby Parkinsona (niedociśnienie, układ pokarmowy, połykanie, mówienie, depresja, zaburzenia pamięci, mikcja)”.
Finansowanie usług rehabilitacyjno-terapeutycznych dla chorych indywidualnie i w zajęciach grupowych, w tym m.in.:
- grupowe zajęcia rehabilitacyjne członków Mazowieckiego Stowarzyszenia Osób z chorobą Parkinsona;
- grupowe zabiegi rehabilitacyjne na basenie członków Mazowieckiego Stowarzyszenia Osób z chorobą Parkinsona;
- wynajęcie Sali rehabilitacyjnej, na której odbywają się zajęcia członków Gdańskiego Stowarzyszenia Osób chorych na chorobę Parkinsona im. Teresy Witkowskiej.
W roku bieżącym Obchody Dnia Solidarności z cierpiącymi na chorobę Parkinsona, które były planowane na 16-18 kwietnia 2010r. zostały odwołane z powodu Żałoby Narodowej ogłoszonej po tragedii w Smoleńsku. Jednakże poczyniono wszystkie czynności przygotowawcze tj.: rezerwacja hoteli, usług cateringowych, sal wykładowych, zapewnienie transportu, zaproszenie gości i prelegentów.
Fundacja współpracuje z Centrum Myśli Jana Pawła II JP2 na podstawie umowy ramowej o współpracy z dnia 9 marca 2010, przeprowadziła zbiórkę publiczną w dniach 01-02 kwietnia 2010r., w wyniku której uzyskano kwotę 14.047,87zł Koszty zbiórki wyniosły 234,24zł. Uzyskane środki w całości zostały przeznaczone na pomoc socjalną osobom cierpiącym na chorobę Parkinsona i będących w zaawansowanym studium choroby, z przeznaczeniem na ich rehabilitację ruchową jak i podczas turnusów rehabilitacyjnych.
Działalność informacyjno-promocyjna:
- promocja Fundacji w prasie - „Życiu Warszawy” oraz „Gościu Niedzielnym”;
- udział Pana Jerzego Łukasiewicza – założyciela Fundacji - w dwóch programach radiowych (Radio Plus, I Program Polskiego Radia);
- członkostwo w EPDA – Europejskim Stowarzyszeniu Chorych na chorobę Parkinsona;
- współpraca z Centrum Myśli Jana Pawła II JP2 w Warszawie;
- współpraca z tematycznie powiązanymi portalami Internetowymi.
Działalność wydawnicza i informacyjna:
reedycja dwóch poradników: „Poradnik dla osób z chorobą Parkinsona”, dr n. med. Jakub Sienkiewicz, nakład 3.000 egz.; „Mam chorobę Parkinsona”, pod red. prof. Jarosława Sławka, nakład 6.000 egz.;
wysyłka kwartalnika „Tulipan” wydawanego przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych z Bydgoszczy AKSON (4642 egz. z czego 3042 egz. do Stowarzyszeń i Kół oraz 1600 egz. do osób indywidualnych); opublikowanie w październiku własnego kwartalnika pn.: „PARKINSON - Polska”, ISSN 2082-2073, w nakładzie 4000 egz. oraz jego dystrybucja.
Zatrudnienie: Łącznie Fundacja zatrudniała na umowach cywilno-prawnych 7 osób.
W roku 2010 Fundacja wypłacała wynagrodzenie dla Członka Zarządu pełniącego funkcję Sekretarza.
Członkowie Rady oraz pozostali członkowie Zarządu Fundacji nie pobierali wynagrodzenia.
Zarząd w roku 2010:
- Anna Dziedzic - Prezes do 05.11.2010
- Magdalena Falęcka -Wiceprezes do 27.10.2010
- Sebastian Łukasiewicz - Wiceprezes od 13.02.2010
- Mikołaj Rakusa-Suszczewski - Członek od 27.10.2010
- Damian Kalita - Sekretarz do 30.06.2010
- Paulina Kobza – Członek i Sekretarz od 27.10.2010