Sprawozdanie merytoryczne za rok 2004
Sprawozdanie z działalności Fundacji "Żyć z chorobą Parkinsona" za rok 2004
Niniejsze sprawozdanie sporządza się w oparciu o z przepisy rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 maja 2001 r w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji (Dz. U. z dnia 22 maja 2001 r.).
1. Nazwa fundacji: Fundacja "Żyć z chorobą Parkinsona".
2. Siedziba i adres: Kraj - Polska, województwo - mazowieckie, powiat - m. st. Warszawa, gmina - m.st. Warszawa, miejscowość – Warszawa, adres - ul. Ptasia nr 4, lokal 39, kod pocztowy 00-138, poczta Warszawa 82.
3. Data wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym: 19 listopada 2004 r.
4. Numer KRS: 0000221902.
5. Statystyczny numer identyfikacyjny w systemie REGON: 015867470.
6. Dane dotyczące członków zarządu fundacji (imię i nazwisko według aktualnego wpisu w rejestrze sądowym i adres zamieszkania):
* Anna Maria WYRWICH – Prezes Zarządu, zamieszkała - ul. Nowolipki 12 m. 28, 00-153 Warszawa;
* Anna Jadwiga DZIEDZIC Wiceprezes Zarządu, zamieszkała - ul. Dembowskiego 2 m. 70, 02-784 Warszawa;
* Janina Irena SZCZĘSNA-IGNACZAK – Członek Zarządu, zamieszkała - ul. Nowolipki 17 m. 3, 00-151 Warszawa;
* Anna Barbara SZEWCZUK – Członek Zarządu, zamieszkała - ul. Siemięskiego 5 m. 11, 02-106 Warszawa.
7. Określenie celów statutowych fundacji:
1. Celem Fundacji jest działalność na rzecz chorych i ich rodzin, cierpiących z powodu choroby Parkinsona oraz działalność na rzecz ochrony zdrowia i opieki społecznej.
2. Fundacja może wspierać inne instytucje i organizacje, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
3. Fundacja realizuje swoje cele wymienione w § 4 ust.1 poprzez:
1. niesienie pomocy materialnej i przeciwdziałanie postawom rezygnacji, osamotnieniu i bezradności wśród osób chorych, szczególnie osób najciężej poszkodowanych;
2. objęcie patronatem specjalistycznych poradni, przychodni dziennego i stałego pobytu chorych;
3. finansowanie badań naukowych związanych z celami Fundacji;
4. prowadzenie doradztwa w zakresie opieki i rehabilitacji chorych z chorobą Parkinsona przebywających w domu;
5. współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej, placówkami służby zdrowia, mediami oraz innymi organizacjami krajowymi i międzynarodowymi działającymi na rzecz osób z chorobą Parkinsona;
6. rozpowszechnianie rezultatów badań naukowych w dziedzinie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji osób z chorobą Parkinsona;
7. tworzenie nowoczesnych programów informacyjnych dla chorych oraz ich opiekunów, w szczególności poprzez wydawnictwa (podręczniki, biuletyny, plakaty, ulotki itp.), internet oraz bezpośrednie szkolenia i spotkania;
8. dotowanie działań regionalnych i lokalnych na rzecz zreformowania systemu opieki nad nieuleczalnie chorymi, aby mogli jak najdłużej pozostawać pod odpowiednią opieką we własnych mieszkaniach;
9. organizowanie zajęć z psychoterapii, terapii ruchowej oraz szkoleń dla rodzin i opiekunów chorych osób. Finansowanie usług związanych z poprawą ich kondycji fizycznej i psychicznej;
10. prowadzenie poradni internetowej dla osób z chorobą Parkinsona;
11. organizowanie imprez turystycznych, rekreacyjnych, pielgrzymek, spotkań, zjazdów, prelekcji, wystaw związanych z celami Fundacji.
4. Współpraca określona w § 4 ust. 2 może polegać w szczególności na:
1. współpracy z placówkami, naukowymi, leczniczymi, kulturalnymi, innymi fundacjami oraz organizacjami, a także osobami fizycznymi;
2. przekazywaniu podmiotom wymienionym w § 4 ust. 4, ppkt. a), środków finansowych, papierów wartościowych i inne składników swego majątku lub zakupuje dla tych podmiotów potrzebne dla ich działalności urządzenia i materiały;
3. uczestnictwie w finansowaniu i organizowaniu przedsięwzięć zmierzających do osiągnięcia celów Fundacji razem z podmiotami wymienionymi w § 4 ust. 4 ppkt. a).
5. Fundacja udziela pomocy na podstawie własnego regulaminu, jak również:
1. z własnej inicjatywy, bądź na wniosek zainteresowanych osób fizycznych i instytucji;
2. po starannym zapoznaniu się z sytuacją beneficjentów i z wszystkimi okolicznościami mającymi istotny wpływ na podjęcie decyzji o pomocy;
3. w szczególności Fundacja może żądać poświadczenia konieczności udzielenia pomocy i potwierdzenia jej efektywności od właściwych placówek leczniczych, oświatowych i innych instytucji oraz może zasięgnąć opinii kompetentnych i budzących zaufanie osób.
8. Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych, a także opis głównych zdarzeń prawnych w jej działalności o skutkach finansowych: Po zarejestrowaniu, Zarząd Fundacji wspólnie z Radą Fundacji podjął statutową działalność m.in.:
* zostało zorganizowane biuro Fundacji, otwarte w godz.8.00 – 9.00 i 15.00 – 18.00 codziennie oprócz sobót i niedziel, założono pocztę elektroniczną, podłączono telefon i fax;
* sprawnie zostały załatwione sprawy formalno-prawne (nadanie KRS, REGON, NIP);
* wykorzystując cenne doświadczenia została stworzona internetowa witryna fundacji www.parkinson.sos.pl, która stała się po naszej akcji promocyjnej znanym adresem;
* opracowaliśmy koncepcję i realizację integracji 14-stu stowarzyszeń regionalnych, dzięki powołaniu Rady Krajowej Stowarzyszeń (zebranie ogólnopolskie przewidziane jest na 16 kwietnia 2005 r. w Warszawie);
* Rada Fundacji aprobowała plan działania Fundacji na najbliższy rok, po konsultacji z Panią prof. Urszulą Fiszer, kierownikiem Kliniki Neurologicznej w Szpitalu im. M. Orłowskiego w Warszawie, specjalistą w leczeniu choroby Parkinsona;
* w lutym 2005 r. chcemy wydać informator dla pacjentów z chorobą Parkinsona – do rozdawnictwa gratisowego;
* w marcu 2005 r. będzie przetłumaczony Statut Fundacji na jęz. angielski i francuski, jest to konieczny warunek współpracy Fundacji z organizacjami zagranicznymi;
* prowadzimy rozmowy z Firmą farmaceutyczną Roche – Polska w sprawie wydawania ogólnopolskiego kwartalnika „Choroba Parkinsona”;
* w maju 2005 r. przystąpimy do finalnego opracowania ankiety dotyczącej rzeczywistych potrzeb osób z chorobą Parkinsona w skali całej Polski.
9. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego: W roku sprawozdawczym fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej.
10. Odpisy uchwał zarządu fundacji: W załączeniu.
11. Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł (np. spadek, zapis, darowizna, środki pochodzące ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa i budżetu gminy), odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń; jeżeli prowadzono działalność gospodarczą, wynik finansowy tej działalności oraz procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł:
Kapitał założycielski – 7000 zł,
Wpłata indywidualna na konto fundacji – 1500 zł.
12. Informacja o poniesionych kosztach na:
1. realizację celów statutowych: Zakup faxu, zakup komputera, założenie linii telefonicznej, instalacja sieci internetowej, materiały biurowe – łączna kwota 5920 zł.
2. administrację (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.): Ze środków własnych założyciela fundacji - Józefa Jerzego ŁUKASIEWICZA.
3. działalność gospodarczą: Nie dotyczy.
4. pozostałe koszty: Tak jak w ppkt. b.
13. Dane o:
a). liczbie osób zatrudnionych w fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk i z wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej: Nie ma osób zatrudnionych w fundacji ani osób zatrudnionych w działalności gospodarczej. Świadczona praca na rzecz fundacji odbywa się na zasadach wolontariatu.
b). łącznej kwocie wynagrodzeń wypłaconych przez fundacje z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej: Nie dotyczy.
c). wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia: Nie dotyczy.
d). wydatkach na wynagrodzenia z umów zlecenia: Nie dotyczy.
e). udzielonych przez fundacje pożyczkach pieniężnych, z podziałem według ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz z podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek: Nie dotyczy.
f). kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku: Nie dotyczy.
g) wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek: Nie dotyczy.
h) nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie: Nie dotyczy.
i) nabytych pozostałych środkach trwałych: Nie dotyczy.
j) wartości aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych: Nie dotyczy.
14. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności: Nie dotyczy.
15. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych: Fundacja nie ma zobowiązań podatkowych a deklaracja za 2004 rok jest złożona w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Warszawie ulica Lindleya 14.
16. W okresie sprawozdawczym nie była przeprowadzona w fundacji kontrola. W Fundacji nie była przeprowadzona kontrola.
S P R A W O Z D A N I E
z działalności Fundacji „Żyć z chorobą Parkinsona” za rok 2004
Niniejsze sprawozdanie sporządza się w oparciu o z przepisy rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 maja 2001 r w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji (Dz. U. z dnia 22 maja 2001 r.).
- Nazwa fundacji:
- Siedziba i adres:
Kraj - Polska, województwo - mazowieckie, powiat - m. st. Warszawa, gmina - m.st. Warszawa, miejscowość – Warszawa, adres - ul. Ptasia nr 4, lokal 39, kod pocztowy 00-138, poczta Warszawa 82.
- Data wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym:
- Numer KRS:
- Statystyczny numer identyfikacyjny w systemie REGON:
- Dane dotyczące członków zarządu fundacji (imię i nazwisko według aktualnego wpisu w rejestrze sądowym i adres zamieszkania):
- Anna Maria WYRWICH – Prezes Zarządu, zamieszkała – ul. Nowolipki 12 m. 28, 00-153 Warszawa;
- Anna Jadwiga DZIEDZIC Wiceprezes Zarządu, zamieszkała – ul. Dembowskiego 2 m. 70, 02-784 Warszawa;
- Janina Irena SZCZĘSNA-IGNACZAK – Członek Zarządu, zamieszkała – ul. Nowolipki 17 m. 3, 00-151 Warszawa;
- Anna Barbara SZEWCZUK – Członek Zarządu, zamieszkała – ul. Siemięskiego 5 m. 11, 02-106 Warszawa.
- Określenie celów statutowych fundacji:
- Celem Fundacji jest działalność na rzecz chorych i ich rodzin, cierpiących z powodu choroby Parkinsona oraz działalność na rzecz ochrony zdrowia i opieki społecznej.
- Fundacja może wspierać inne instytucje i organizacje, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
- Fundacja realizuje swoje cele wymienione w § 4 ust.1 poprzez:
-
-
- niesienie pomocy materialnej i przeciwdziałanie postawom rezygnacji, osamotnieniu i bezradności wśród osób chorych, szczególnie osób najciężej poszkodowanych;
- objęcie patronatem specjalistycznych poradni, przychodni dziennego i stałego pobytu chorych;
- finansowanie badań naukowych związanych z celami Fundacji;
- prowadzenie doradztwa w zakresie opieki i rehabilitacji chorych z chorobą Parkinsona przebywających w domu;
- współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej, placówkami służby zdrowia, mediami oraz innymi organizacjami krajowymi i międzynarodowymi działającymi na rzecz osób z chorobą Parkinsona;
- rozpowszechnianie rezultatów badań naukowych w dziedzinie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji osób z chorobą Parkinsona;
- tworzenie nowoczesnych programów informacyjnych dla chorych oraz ich opiekunów, w szczególności poprzez wydawnictwa (podręczniki, biuletyny, plakaty, ulotki itp.), internet oraz bezpośrednie szkolenia i spotkania;
- dotowanie działań regionalnych i lokalnych na rzecz zreformowania systemu opieki nad nieuleczalnie chorymi, aby mogli jak najdłużej pozostawać pod odpowiednią opieką we własnych mieszkaniach;
- organizowanie zajęć z psychoterapii, terapii ruchowej oraz szkoleń dla rodzin i opiekunów chorych osób. Finansowanie usług związanych z poprawą ich kondycji fizycznej i psychicznej;
-
- prowadzenie poradni internetowej dla osób z chorobą Parkinsona;
- organizowanie imprez turystycznych, rekreacyjnych, pielgrzymek, spotkań, zjazdów, prelekcji, wystaw związanych z celami Fundacji.
-
- współpracy z placówkami, naukowymi, leczniczymi, kulturalnymi, innymi fundacjami oraz organizacjami, a także osobami fizycznymi;
- przekazywaniu podmiotom wymienionym w § 4 ust. 4, ppkt. a), środków finansowych, papierów wartościowych i inne składników swego majątku lub zakupuje dla tych podmiotów potrzebne dla ich działalności urządzenia i materiały;
- uczestnictwie w finansowaniu i organizowaniu przedsięwzięć zmierzających do osiągnięcia celów Fundacji razem z podmiotami wymienionymi w § 4 ust. 4 ppkt. a).
5. Fundacja udziela pomocy na podstawie własnego regulaminu, jak również:
-
- z własnej inicjatywy, bądź na wniosek zainteresowanych osób fizycznych i instytucji;
- po starannym zapoznaniu się z sytuacją beneficjentów i z wszystkimi okolicznościami mającymi istotny wpływ na podjęcie decyzji o pomocy;
- w szczególności Fundacja może żądać poświadczenia konieczności udzielenia pomocy i potwierdzenia jej efektywności od właściwych placówek leczniczych, oświatowych i innych instytucji oraz może zasięgnąć opinii kompetentnych i budzących zaufanie osób.
- Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych, a także opis głównych zdarzeń prawnych w jej działalności o skutkach finansowych:
Po zarejestrowaniu, Zarząd Fundacji wspólnie z Radą Fundacji podjął statutową działalność m.in.:
- zostało zorganizowane biuro Fundacji, otwarte w godz.8.00 – 9.00 i 15.00 – 18.00 codziennie oprócz sobót i niedziel, założono pocztę elektroniczną, podłączono telefon i fax;
- sprawnie zostały załatwione sprawy formalno-prawne (nadanie KRS, REGON, NIP);
- wykorzystując cenne doświadczenia została stworzona internetowa witryna fundacji www.parkinson.sos.pl, która stała się po naszej akcji promocyjnej znanym adresem;
- opracowaliśmy koncepcję i realizację integracji 14-stu stowarzyszeń regionalnych, dzięki powołaniu Rady Krajowej Stowarzyszeń (zebranie ogólnopolskie przewidziane jest na 16 kwietnia 2005 r. w Warszawie);
- Rada Fundacji aprobowała plan działania Fundacji na najbliższy rok, po konsultacji z Panią prof. Urszulą Fiszer, kierownikiem Kliniki Neurologicznej w Szpitalu im. M. Orłowskiego w Warszawie, specjalistą w leczeniu choroby Parkinsona;
- w lutym 2005 r. chcemy wydać informator dla pacjentów z chorobą Parkinsona – do rozdawnictwa gratisowego;
- w marcu 2005 r. będzie przetłumaczony Statut Fundacji na jęz. angielski i francuski, jest to konieczny warunek współpracy Fundacji z organizacjami zagranicznymi;
- prowadzimy rozmowy z Firmą farmaceutyczną Roche – Polska w sprawie wydawania ogólnopolskiego kwartalnika „Choroba Parkinsona”;
- w maju 2005 r. przystąpimy do finalnego opracowania ankiety dotyczącej rzeczywistych potrzeb osób z chorobą Parkinsona w skali całej Polski.
- Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego:
- Odpisy uchwał zarządu fundacji:
- Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł (np. spadek, zapis, darowizna, środki pochodzące ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa i budżetu gminy), odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń; jeżeli prowadzono działalność gospodarczą, wynik finansowy tej działalności oraz procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł:
Kapitał założycielski – 7000 zł,
- Informacja o poniesionych kosztach na:
-
- realizację celów statutowych:
-
Zakup faxu, zakup komputera, założenie linii telefonicznej, instalacja sieci internetowej, materiały biurowe – łączna kwota 5920 zł.
-
-
- administrację (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.):
-
-
- działalność gospodarczą:
-
-
- pozostałe koszty:
-
- liczbie osób zatrudnionych w fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk i z wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej:
-
Nie ma osób zatrudnionych w fundacji ani osób zatrudnionych w działalności gospodarczej. Świadczona praca na rzecz fundacji odbywa się na zasadach wolontariatu.
-
- łącznej kwocie wynagrodzeń wypłaconych przez fundacje z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej:
-
- wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia:
- wydatkach na wynagrodzenia z umów zlecenia:
-
-
- udzielonych przez fundacje pożyczkach pieniężnych, z podziałem według ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz z podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek:
-
-
- kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku:
Nie dotyczy.
-
g) wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek:
-
h) nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie:
-
j) wartości aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych:
14) Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności:
Nie dotyczy.
-
- Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych:
Fundacja nie ma zobowiązań podatkowych a deklaracja za 2004 rok jest złożona w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Warszawie ulica Lindleya 14.
-
- W okresie sprawozdawczym nie była przeprowadzona w fundacji kontrola.
W Fundacji nie była przeprowadzona kontrola.