Parkinson

ul. Czerska 18 lok. 243, 00-732 Warszawa
tel. 22 409 77 56,  email fundacja@parkinson.sos.pl
podatku KRS 0000221902
Konto PLN: 05 1140 1010 0000 3509 2800 1001
REGON 015867470   NIP 525-231-38-24

Zadaj pytanie lekarzowi

Imię pytającego:
E-mail:
Treść:
Token:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Fundację "Żyć z chorobą Parkinsona" z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Czerskiej 18 lok. 243, moich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002, nr 101, poz. 926 ze zm.), w celu korzystania z serwisu internetowego www.parkinsonfundacja.pl. Jednocześnie oświadczam, iż dane podaję dobrowolnie. Zostałem/am również poinformowany/a o prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania.

Pytania do lekarza

Martyna

Pytanie:
Witam,

interesuje mnie problem dostępności Medoparu na rynku farmaceutycznym.
Odpowiedź:
Nie ma powodów do niepokoju. Braki w aptekach są spowodowane brakami w mniejszych hurtowniach i ich opóźnieniami w zamawianiu leku. Główna hurtownia Roche potwierdza dostępność leku w magazynie i realizację zamówień dla mniejszych dostawców.
Zespół Fundacji

krystyna

Pytanie:
Bardzo bolą mnie kolana w spoczynku raz jedno, potem drugie. Nigdy razem, ból jest okropny wykręcający. Smarowanie maściami nic nie daje, leki przeciwbólowe też nie. Lekarz zapisał mi Aropilo 0,5, bo może to jest zespół niespokojnych nóg. Biorę już 30 dni i dalej mnie bolą. Proszę o radę co to jest i co robić - dziękuję.
Odpowiedź:
Proszę się udać do lekarza i poinformować go o swojej reakcji na leczenie, sugerowana jest zmiana leków. Zapraszamy Panią także na wizytę u naszych specjalistów przyjmujących w Gabinecie Lekarskim przy Fundacji.
Fundacja

Mariusz

Pytanie:
Witam.
Potrzebuję pomocy. Otóż od kilku miesięcy zauważyłem, że moją głowa podczas obrotu w prawą stronę zaczęła drżeć. Nie wiem co się dzieje podejrzewam najgorsze. Mam 35 lat i bardzo stresującą pracę. Wstydzę się tego ale wiem, że muszę coś z tym zrobić. Proszę mi powiedzieć od czego muszę zacząć. Czy to może być Parkinson. Jakie leki przyjmować i czy dzięki nim pozbędę się tego drżenia.
Odpowiedź:
Proszę udać się na wizytę do Poradni chorób pozapiramidowych, do lekarza neurologa lub zapraszam na konsultacje do naszej Fundacji. W trakcie wizyty lekarz zaordynuje w razie potrzeby odpowiednie badania i gdyby była taka konieczność leczenie.
Fundacja

Wioletta

Pytanie:
Witam, Mój Tato ma chorobę Parkinsona, ale ostatnio nasiliły się problemy z jego psychiką. Nie można mu zwrócić uwagi, a ostatnio nawet wyrzucił mojego znajomego z domu w takiej furii, że go nie poznaję. Moja Mama płacze, bo go nie poznajemy. Czy to ma związek z chorobą? Piszę gdyż tato ma wizytę za kilka miesięcy i nie wiem co robić? Myślę, że nie da sobie powiedzieć, że ma iść do psychiatry.
Odpowiedź:
Agresywne zachowanie może być związane z działaniem niepożądanym leków lub rozpoczynającym się procesem otępiennym, prawdopodobnie trzeba skorygować dawki leków lub włączyć dodatkowe leczenie.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Małgorzata

Pytanie:
Witam, mój tata choruje na chorobę Parkinsona od 6 lat. Miał tomografię komputerową i rezonans magnetyczny. Najbardziej dokucza tacie drżenie i niedowład lewej części ciała (również silny ból ręki-okresowy) mdlejące nogi pod kolanami. Do 15.03.2014r. brał:
godz.8 madopar 125 +62,5
godz 12 madopar 125+62,5
godz.16 madopar 125+62,5
godz.20 madopar 125+62,5
godz.22 madopar HBS 125
godz.7 akineton 2mg
godz.13 akineton 2
godz.19 akineton 2
Tata nie czuł się dobrze, poszukaliśmy innego lekarza, który kazał odstawić akineton i w to miejsce brać pronoran 50 mg 2*1 tabl. Dawek madoparu nie zmienił. Uważał, że powinna być poprawa. Niestety, stan zdrowia się nie zmienił, a nawet uległ lekkiemu pogorszeniu. Doradźcie co mam robić, gdzie szukać pomocy? Do jakiego specjalisty się udać? Wiem, że tego nie można wyleczyć, ale chcę właściwie zadbać o tatę.( Mieszkam 60 km od Warszawy).
Odpowiedź:
Rzeczywiście Akineton aktualnie stosujemy dość rzadko, bo może nasilać zaburzenia pamięci, ale Pronoran też nie jest polecany. Jeśli nie ma Pan zaburzeń poznawczych można spróbować po konsultacji dołączyć Ropinirol o przedłużonym uwalnianiu ( na rynku jest kilka jego preparatów). Na konsultacje najlepiej udać się do Poradni Chorób Pozapiramidowych lub zapraszam do naszej Fundacji.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Mira

Pytanie:
Witam, mój tata ma 62 lata. Miesiąc temu miał wszczepione elektrody, dwa tygodnie temu miał uruchamiana drugą elektrodę (było ustalane napięcie). W tym czasie nie przyjmował żadnych leków na chorobę Parkinsona, jednakże mowa mu się zdecydowanie pogorszyła. Głos stał się przyduszony, mowa nie jest swobodna. Czy ten objaw jest związany z zabiegiem? Czy tata powinien przyjąć jakiś lek? Tata brał Welbutrim, Rolpryna i się źle po tym czuł wymiotował.
Odpowiedź:
Można po konsultacji specjalisty dołączyć preparat L-dopy w małych dawkach.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Leszek

Pytanie:
Jestem z małego miasta. Mamie 61 lat, już w sumie od 2 lat drży ręka. Miesiąc temu zgłosiła się do neurologa. Przepisał jej lek Madopar 62,5 mg początkowo dwa razy dziennie, później trzy razy dziennie. Po miesiącu nie było żadnej poprawy. Do leczenia został dodany lek Rolpryna SR o przedłużonym uwalnianiu raz dziennie. Mama uskarża się na pewien rodzaj niestrawności, coś jakby zgagę, zmniejszony apetyt. Wcześniej miała pewne dolegliwości żołądkowe, chyba nadkwasotę coś podobne do wrzodów, ale po leczeniu lekiem Lanzul dawno o tych problemach zapomnieliśmy. Mam dwa pytania:
Czy leczenie przebiega prawidłowo?
Czy można łagodzić te skutki uboczne? Coś osłonowo, inne leki? Czy pod inna postacią?
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Odpowiedź:
W przypadku złej tolerancji ze strony przewodu pokarmowego do rozważenia jest agonista w plastrach (NEUPRO) – lek ten nie jest refundowany, a cena kuracja miesięcznie ponad 400 zł.
Jeśli źle Pani toleruje Rolpryne można jeszcze pozostać na samym Madoparze, pod kontrolą specjalisty zwiększając dawkę. Lanzul jako osłona raczej w przypadku leków dopaminergicznych nie pomoże chyba, że nie leki są powodem zaostrzenia dolegliwości.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Ewelina

Pytanie:
Rezonans magnetyczny a Parkinson.
Badanie MR głowy:
Badanie MRI wykonane w sekwencji SE i IR, obrazy T1 i T2-zależne uwidoczniło w obu półkulach mózgu nieliczne małe ogniska uszkodzenie istoty białej, dokonane najpewniej w przeszłości na tle naczyniowym. Brak zmian ogniskowych i wszystko pozostałe prawidłowe.

Badanie MR odcinka lędźwiowego kręgosłupa:
Badanie MRI wykonane w sekwencji SE, obrazy T1 i T2-zależnie uwidoczniło:
-wypukliny pierścieni włóknistych krążków międzykręgowych L1-L2-L3 i L3-L4, które modelują brzuszną powierzchnię worka opony twardej
-przepukliny tylne centralne dwuboczne krążków międzykręgowych L4-L5 i L5-S1, które uciskają worek opony twardej i zwężają otwory międzykręgowe
-obniżenie sygnału w obrazach T2-zależnych z w/w krążków, co przemawia za ich zwyrodnieniem (obwodnienie krążków)
-uogólnione zmiany zwyrodnieniowe -wytwórcze na krawędziach sąsiadujących trzonków i w stawach międzykręgowych
- przebudowa tłuszczowa szpiku w trzonach odcinka lędźwiowego
-stożek rdzenia bez zmian ogniskowych.
Na podstawie tego badania lekarz prowadzący stwierdził ostateczne rozpoznanie: G20, czyli chorobę Parkinsona. Czy słusznie? Jakie badania powinien wykonać chory by potwierdzić lub odrzucić tą tezę? Dodam że wyniki dotyczą 52 letniego mężczyzny, którego matka chorowała na chorobę Parkinsona.
Odpowiedź:
Rozpoznanie choroby opiera się na kryteriach klinicznych tj. obecności objawów i wykluczeniu innych chorób przypominających chorobę Parkinsona (dlatego wykonano MR mózgu). W wątpliwych przypadkach można zrobić badanie Datscan, niestety nie wykonywane w Polsce.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Agnieszka

Pytanie:
Witam chciałabym się dowiedzieć czego to mogą być objawy: siniejące oraz zimne ręce czasem nogi; osłabienie; senność; mała ilość wydalania moczu czuje jak by mi ręce drętwiały, ale nie drętwieją; leci mi większa wydzielina ... Nie byłam badana tylko oddawałam krew ponieważ mdlałam, ale nic nie wykazało.
Odpowiedź:
Te objawy wymagają dokładniej oceny internistycznej, ewentualnie badania w kierunku tężyczki.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Arek

Pytanie:
Witam, mój Tata ma 66 lat i zawsze był aktywnym człowiekiem. Niestety od kilku miesięcy jest podłamany ponieważ dowiedział się, że ma chorobę Parkinsona. My jako rodzina także zauważyliśmy zmiany, jest bardziej spowolniały, drży mu dłoń i "stracił" radość z życia. Zażywa od miesiąca Madopar 100mg (1x dziennie) i Citotrop (1x dziennie). Czy te leki są dobrze dobrane??? Tata jest z zachodniopomorskiego (Koszalin)- proszę o wskazanie dobrego lekarza z okolic lub przychodni.
Dziękuje za pomoc.
Odpowiedź:
Madopar raz na dobę to zdecydowanie za mało. Specjaliści od chorób Pozapiramidowych na Pomorzu są w dwóch ośrodkach – Gdańsk: Prof. Sławek i jego zespół lub Szczecin: Prof. Honczarenko.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

następne 10 >>
Aktualny wykaz OPP uprawnionych do otrzymywania 1%, publikowany przez Departament Ekonomii Społecznej i Pożytku Publicznego MRPiPS więcej...



program do pit - darmowy